Haber

Hyundai IONIQ 5’te N dopingi

hyundaiilk yüksek performanslı elektrikli modeli IONIQ 5 N’yi İngiltere’deki Goodwood Festival of Speed’de tanıttı.

IONIQ 5 N, N markasının elektrifikasyonunun geleceğini ve performans tutkunlarının sürüş tutkularının tadını çıkarması için yeni bir çağın başlangıcını temsil ediyor.

IONIQ 5N, hyundai Diğer sürücü odaklı N modelleriyle birlikte yüksek kaliteli mobilite sağlama yatırımlarını ve çabalarını en iyi şekilde temsil ediyor. Ödüllü E-GMP platformu kullanılarak üretilen IONIQ 5 N, hem dış tasarımında hem de iç tasarımında sportif detaylarıyla standart versiyondan ayrılıyor.

“Günlük Spor “Otomobil” temasıyla yola çıkan IONIQ 5 N’nin gövdesinde 42 nokta ek kaynak ve 2 metreden fazla yapıştırıcı bulunuyor. Şasi güçlendirildi, böylece en zorlu virajlarda bile yüksek yol tutuş performansı gösteriliyor. Motor ve akü grubu bu bileşenlerle birlikte desteklenirken, ön ve arka alt şasi yanal sağlamlık için geliştirilmiştir. Dünya Ralli Şampiyonası’ndan ilham alan akslar hem önde hem de arkada görev yapıyor. IONIQ 5 N, 21 inçlik alüminyum jantlar üzerinde hareket ederken daha güçlü elektrikli motor torkuna dayanacak şekilde üretilmiştir.

Direksiyon reaksiyonlarını iyileştirmek için yüksek oranları tercih eden mühendisler ayrıca, geliştirilmiş tork geri bildirimi için özel olarak ayarlanmış bir N R-MDPS (Motor Tahrikli Servo Direksiyon) sistemi kullanır. Bu eklentiler, sürücülere daha fazla güven aşılayacak daha doğrudan ve iletişimsel bir direksiyon deneyimi sunar.

N Pedalı, hyundai Şampiyonluk kazanan i20 N WRC’lerin üstün kullanım özelliklerini EV’lerin doğal ağırlığına ve boyutuna getiriyor. IONIQ 5 N’deki bu akıllı yazılım, gelişmiş gaz kelebeği hassasiyeti sağlar. i-Pedal’ın rejeneratif fren sistemindekine benzer teknolojiyi kullanan N Pedal, güç verimliliğinden çok hızlı ve heyecan verici viraj almaya öncelik verir.

N Drift Optimizer, araç kontrolünü dengeleyerek drift açısının korunmasına yardımcı olur. Entegre Torque Kick Drift işlevi ayrıca sürücünün daha dengeli drift yapmasına olanak tanır. Bu özellik, gelişmiş elektronik kontrol teknolojisi sayesinde elde edilir.

Bu güçlü elektrikli otomobil, N Grin Boost etkinleştirildiğinde 478 kW / 650 PS güç üretir ve 21.000 fazı çevirebilir. Akü, motor yağı ve akü soğutucu ile gelişmiş bir termal yönetim sistemi sunan araç, yüksek performanslı kullanımda maksimum soğutma sağlamak için bağımsız radyatörler kullanıyor. IONIQ 5N, hyundai Türkiye’nin en güçlü fren sistemini temsil eden N marka frenler ile sınırlandırılmıştır. 400 mm çapında dört pistonlu monoblok kaliperli ön disklere 360 ​​mm arka diskler eşlik ediyor.

günlük spor Otomobil olarak öne çıkan IONIQ 5 N, entegre N e-shift ve N Active Sound+ ile de iddialı bir vites değiştirme ve yarış arabası sesi sunuyor. N e-shift, güç aktarımı ve vites geçişlerinin ortasında muazzam bir kontrol sunarken, N Active Sound, fuel-oil motor sesleriyle sürüş keyfini artırıyor.

N gövde kiti, N siyah iç mekanı ve sportif detaylarıyla performans tutkunlarının ilgisini çeken Hyundai IONIQ 5 N’nin satışa sunulacağı tüm pazarlarda elektrikli modellere farklı bir bakış açısı getirmesi bekleniyor.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu